In een uitzending van RTV-Noord van 8
mei verklaarde verkeerswoordvoerder van de VVD-fractie in de Tweede
Kamer, dhr. Aptroot, dat de VVD als een gemeente vraagt om een
rijksbijdrage voor de uitvoering van een tramplan dat het antwoord
van zijn fractie altijd NUL zal zijn.
Hij deed zijn uitspraak in een
bijeenkomst in Groningen op uitnodiging van tegenstanders van een
aanleg van de tram en de plaatselijke VVD-fractie.
Het gemeentebestuur van Groningen ziet
het liefst dat de tram in 2016 in de stad gaat rijden. En komend
jaar moet begonnen worden met de aanleg.
Maar of het zover komt? De toekomst zal
het uitwijzen.
Eerdere subsidies verleend door de VVD
Eerdere subsidies verleend door de VVD
Interessant is het te weten wanneer bij de
VVD de knop omgegaan is voor deze infrastructurele werken. We
herinneren ons nog een subsidie van EURO 110 miljoen vorig jaar van
de VVD-minister van Verkeer, mevr. Schultz-van-Haegen voor de
vertramming van de buslijn naar de Uithof in Utrecht. (voor het
bericht hierover klik HIER)
Net zoals bij het Utrechtse voorbeeld
is het Groningse tramplan gebaseerd op uitgebreid onderzoek. Ook
hier is de tram goedkoper in de exploitatie dan de bus.(zie onderzoek HIER) Na
goedkeuring van de plannen door stad en provincie en een aanvrage
voor een lening bij het Europees Investerings Fonds (EIB) zit men nu
in de uitwerkingsfase en in het aanbestedingsproces.(voor info klik HIER)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten